یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ايمني در فضاي مجازي براي کودکان با جستجوگر پارسي

موتور جستجوي ايراني-پارسي جو

یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰


درحال حاضر پارسي جو تنها ارائه کننده بستر جستجوي پاک براي فرزندان ما در فضاي مجازي کشور است.

وايمکس نيوز- اميرعلي خيرانديش - مدير اجرايي جستجوگر پارسي جو - با بيان اين مطلب اظهار کرد: فضاي مجازي حاوي محتواي ناسالم و غيراخلاقي است که اين وب سايت ها اگر بدون هيچ ملاحظه اي در دسترس باشد، مخاطرات فراواني بوجود مي آورد و در حال حاضر جستجوگرهاي جهاني در ايران نتيجه جستجوي يک پرسش براي کاربر 7 تا 90 سال را يکسان نشان مي دهند، موضوعي که باعث دغدغه در خانواده ها شده است.

 وي با بيان اينکه پارسي جو براي نخستين بار امکان جستجوي پاک را در کشور فراهم کرده است افزود: جستجوگر بومي داراي قابليت مؤثر و هدفمندي است که به کاربران اجازه مي‌دهد در محيطي پاک و عاري از هرگونه سايت‌هاي غيراخلاقي و محتواي ناسالم، اقدام به جست‌وجو کند.

 وي تصريح کرد: بخشي از ماموريت نهادها و سازمان هاي فرهنگي کشور، مقابله با تهاجم فرهنگي و ابتزال فضاي مجازي است درحالي که با گسترش فرهنگ استفاده از جستجوگر پارسي جو بخش قابل توجهي از اين موانع به سادگي مرتفع خواهد شد.

مدير اجرايي جستجوگر پارسي جو با اشاره به اينکه دسته بندي اطلاعات وب و جستجوي متناسب با سن کاربر در اغلب کشورهاي وجود دارد افزود: در کشورهايي مانند روسيه، کره جنوبي و چين که داراي موتور جستجوي بومي هستند نتايج پرسش کاربر بر اساس فيلتر سن يا Age Verification وجود دارد و آنچه هم اکنون به شکل بي پروايي در فضاي مجازي در دسترس کاربران ايراني است حتي در کشورهاي اروپايي نيز ديده نمي شود و اين بدان معناست که فرهنگ استفاده از جستجوگرهاي بومي بايد هر چه سريعتر در کشور نهادينه شود.

وي تاکيد کرد: بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد که در کشورهاي کره جنوبي، روسيه و چين، خانواده ها به طور جدي از ميزان دسترسي اطلاعات به فرزندانشان به شدت حمايت مي کنند و يکي از عمده ترين دلايل محبوبيت اين جستجوگرها، ارائه اطلاعات مفيد و مجاز توسط اين جستجوگرهاي بومي است.

خيرانديش خاطر نشان کرد: عدم آگاهي از اين مقوله، مخاطرات فرهنگي و اجتماعي زيادي براي خانواده‌ها در بر داشته است درحالي که موتور جستجوگر پارسي جو اين چالش را حل کرده‌ و به‌طور پيش‌فرض، در سايت‌هاي غيراخلاقي و محتواي ناسالم، امکان جست‌وجو توسط کاربران وجود ندارد، به همين خاطر خانواده مي توانند از داده هاي جستجوي فرزندانشان در فضاي وب اطمينان کامل داشته باشند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو